Need AFL

#1
Dear Brothers and programmers.,

I found lots of buy sell signal formula in net and totally confused ..

im into mcx trading and i like to have 1 or 2 best buy signal formula AFL in any strategy to trade in 5 or 10 min chart so plz provide me AFL so that first i ll learn and trade. most important is the signal should not disappear after signal comes.

HELP PANNUNGA PLZ
 
#2
_SECTION_BEGIN("Unnamed 6");
// E.M.Pottasch, Jul 2010
// from Metastock formula, link: http://stocata.org/metastock/stop_trail_atr.html
// added separate parameters for upward and downward market environment

function vstop_func(trBull,trBear)
{
trailArray[ 0 ] = C[ 0 ]; // initialize
for( i = 1; i < BarCount; i++ )
{
prev = trailArray[ i - 1 ];

if (C[ i ] > prev AND C[ i - 1 ] > prev)
{
trailArray[ i ] = Max(prev,C[ i ] - trBull[ i ]);
}
else if (C[ i ] < prev AND C[ i - 1 ] < prev)
{
trailArray[ i ] = Min(prev,C[ i ] + trBear[ i ]);
}
else if (C[ i ] > prev)
{
trailArray[ i ] = C[ i ] - trBull[ i ];
}
else
{
trailArray[ i ] = C[ i ] + trBear[ i ];
}
}
return trailArray;
}

per = Param("per",20, 1, 150, 1);
multBull = Param("multBull",2, 1, 4, 0.05);
multBear = Param("multBear",2, 1, 4, 0.05);

trBull = multBull * ATR(per);
trBear = multBear * ATR(per);

trailArray = vstop_func(trBull,trBear);

SetChartBkColor( ParamColor("ColorBG", ColorRGB( 0, 0, 0 ) ) );
GraphXSpace = 5;
SetChartOptions(0, chartShowDates);
Plot(IIf(trailArray > C,trailArray,Null),"\ntrailShort",ParamColor("Colo rTrailShort",ColorRGB(255,0,0)),styleStaircase);
Plot(IIf(trailArray < C,trailArray,Null),"\ntrailLong",ParamColor("Color TrailLong",ColorRGB(0,255,0)),styleStaircase);
Plot( C, "\nCandle",colorWhite, styleCandle );
_SECTION_END();

_SECTION_BEGIN("Unnamed 8");
//ADD THESE LINES.
//Buysell arrows(IF CHART IS BLACK BACKGROUND)

Buy = Cross(C,trailarray);
Sell = Cross(trailarray,C);
//shape = Buy * shapeUpArrow + Sell * shapeDownArrow;
shape = Buy * shapeUpTriangle + Sell * shapeDownTriangle;

PlotShapes( shape, IIf( Buy, colorBrightGreen, colorYellow ), 0, IIf( Buy, Low, High ) );
_SECTION_END();






endha afl try paannuga nalla than eruku....epavum trade pannuu bodhu minimum profit exit avanum buy/sell signal vanadhum entry podunga....nan crude oil mattum trade pannuvan minimum profit exit aiduvan like 5 points .....so neenga nala broker select pannanum...like fixed brokerage ...
 

hmsanil

Active Member
#3
What is the timeframe you are using?

What is the stop loss, if u keep booking for 5 points in crude

Add more details?
 
Last edited:

Tamil trader

Well-Known Member
#4
hello traderzone

ennala ungaluku help pana mudiyum.. but nan use panra afl inga kuduka mudiyadhu.. niraya peru use pana arambiciduvanga. nan niraya selavu senju vangunen.

ungaluku venum na nan tharen.. nan idhuvaraikum 6 masathula crude oil la 220000 earn paniten........
 
#5
What is the timeframe you are using?

What is the stop loss, if u keep booking for 5 points in crude

Add more details?
andha afl stop loss line hit pana stop loss ....i use 5 min 15min and i have separate afl for my personal trade but both are giving good result ...and one more thing neenga trade panrenga na unga mind control setup emotions ellam perfect erukanum..ellam afl 70 % confirmation than kodukum but unga daily trading experience than 70% confirmation ya success full la mathum ...
 

mastermind007

Well-Known Member
#6
---------------------------
 

hmsanil

Active Member
#7
andha afl stop loss line hit pana stop loss ....i use 5 min 15min and i have separate afl for my personal trade but both are giving good result ...and one more thing neenga trade panrenga na unga mind control setup emotions ellam perfect erukanum..ellam afl 70 % confirmation than kodukum but unga daily trading experience than 70% confirmation ya success full la mathum ...
What u said is perfectly correct. Thank you
 
#8
hello traderzone

ennala ungaluku help pana mudiyum.. but nan use panra afl inga kuduka mudiyadhu.. niraya peru use pana arambiciduvanga. nan niraya selavu senju vangunen.

ungaluku venum na nan tharen.. nan idhuvaraikum 6 masathula crude oil la 220000 earn paniten........
Sir .. nandri sir .. yenakku mail panunga sir ... romba thankfull ah irrukum .. bstirupur at gmail dot com ku mail panunga plz
 
#9
Help pannum nanbargalukku nandri ..

inga post panna mudiyatha nanbargal yenakku mail la solli kudunga naan learn panikuren .. yennoda mail id bstirupur at gmail com

5 min la signal follow panina neraiya trade punch panna vendi irrukku so best low ah brokerage yaar pandranga nu idea sollunga naan account open panikuren..

Nandri.
 

Similar threads